pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Äntligen lite möjlighet till bloggning igen!

Kategori: Allmänt

Ja tror jag vet felet på mitt internet nu men jag ska inte ropa hej än. Kan vara modemet som strular till allt så nu har Micke skaffat ett nytt vi ska testa med. Och just nu fungerar det:-)
 
Åse var på husaby hästklinik förra onsdagen men jag blev tyvärr inte mycket klokare men några tusenlappar fattigare :-(
När vi kom dit tog de 45min innan vi kom in efter avsatta tiden och då hade hovslagaren åkt hem för han trodde inte han hade mer att göra. Eftersom de slarvat bort Åses remiss där det stod att de var just hovarna som skulle kollas! Så de kändes lite sådär hade mer än gärna hört deras hovslagares ord om Åses hovar så istället blev det bara rötgenbilder. Och hovbenet var inte skadad av sprickorna i alla fall. Men hältan kan bero på fångkäning, kraftig stukning med blödning ner i hoven eller en hovböld på gång. Så det blev 3 veckors vila och en medicin som kostade 889spänn!!! och sen ska hemma veterinären komma ut och kolla ev. hälta igen.
 
I lördags var jag på i Göteborg och gjorde Liseberg osäkert lite synd var det bara att PEAB byggfirma som finns i hela Sverige var oxå där. De hade till och med en egen ingång så lite köer var det. Och på söndagen blev det en tur på Borås Djurpark innan vi begav oss hemåt igen.
 
Jag har även hunnit med att tävla KM i agility med Caktus och Elliott där två lopp läggs ihop för att kunna kora en total klubbmästare i varje storlek. Men tyvärr diskade jag mig med bägge hundarna i agilityklassen så ingen chans till det totala. Men i hoppklass kom Caktus 2a av 2st! och Elliott 4a av 10st. Så lite nöjd över mina svarta dogs får jag vara.
 
 
 
 
 
Hoppla!