pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

2012-08-06

Kategori: Allmänt

 

På grund av min fortfarande struliga internetuppkoppling så finns inte motivationen till bloggen riktigt. Har även pratat runt med grannar som har Tre, Glocalnet och de har samma problem. Men jag gör ett försök idag och hoppas de det fungerar som jag vill.

I lördags åkte jag Micke och Caktus och vandrade i Tiveden en riktig trollskog. Jag har varit där ett par gånger förr men det var första gången för Micke. Så det blev en tur på 3,5h men då stannade vi på Vitsand-stranden och fikade och vilade en stund.

 
 
 
Fika paus!
 
 
I Tiveden!
 
Typisk terräng i Tiveden för er som aldrig varit där! Rötter och stenar att balansera fram på men roligt var det.
 
Och på lördagskvällen blev det en trevlig kväll med grillning hos Mickes syster.
 

Och idag har hovslagaren varit och Åsa har fått nya skor fram men i bak får hon testa att gå utan denna gång. hon har gjort det förr men sen gick ena hoven sönder så mycket så då skoddes hon bak men nu trodde hovis att de inte var någon fara om hon gick utan. Vilket jag tycker är väldigt skönt eftersom hon bara trampar av bakskorna, väldigt ofta i transporten när man är ute och åker.

Åsa på dagens ridtur, flugtäcke på!

 

Och när det gäller Åse är hon fortfarnade halt :-( inte alls lika mycket varken svullnad eller hälta men det är inte bra så nu har det gått över en vecka och hovis hittade inget så det får nog bli veterinär.

 

Hoppla!

 

 

 

 

 

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: