pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Varför!

Kategori: Allmänt

Varför ska det regna varje eftermiddag???? Ja hallå väderguden där uppe nu har jag tröttnat om de nu absolut ska regna varje dag så kan de väl göra det under min arbetstid! Men inte när jag städar trappor dock.

Visserligen han jag rida både Åsa och Åse idag när det var sol! Men sen efter ridturerna fick hästarna gå och beta 30min och lagom tills jag och mamma skulle flytta tillbaka dem öppnade sig himlen.
Och det var ingen liten skur utan de bara vräkte ner och till och med haglade och så har vi en häst som heter Åsa behöver jag säga mer? När de andra tre var överflyttade och regnet öste ner så skulle självklart inte Åsa med eftersom hon bestämt sig för att stanna kvar i gräshagen. Hon vägrade gå och la in backväxeln om vart annat och de är just sånt man verkligen älskar med de små djuren eller? Deras personligheter men just idag kändes de inte alls skoj när man inser att man är blöt ända in på underkläderna och att de regnar in i gummistövlarna.

Men tillslut följde hon med in i vinterhagen igen och jag kunde gå hem och duscha!!

Och just nu står en pizza på gräddning i ugnen och Micke är på ingång!

Trevlig helg!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: