pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Tacka vet ja regnställ!

Kategori: Allmänt

Hur hade jag klarat livet utan regnställ och gummistövlar tro? När jag tänker efter så hade det varit väldigt jobbigt utan speciellt när man har hund.

Men mitt bästa regnställ har börjat sjunga på sista refrängen har även ett till men de är varken så skönt eller klarar för mycket regn.

Så idag köpte jag ett nytt och fint och enligt omdöme ska de vara väldigt bra då de står så här på jooline.se hemsida.

"Förmodligen är detta Sveriges mest populära regnset där Didriksons kombinerat god design, pris och inte minst utmärkt funktion.
Tigris ingår i Didriksons Storm System och har en vattenpelare på 5000 mm och dessutom är samtliga sömmar tejpade för att eliminera väta att tränga igenom vid sömmarna. Den glatta ytan bidrar även med en god vattenavrinning.

Tigris är mjuk och lätt så du kan packa ner den i den bifogade påsen.
Fast huva.
Enfärgad blå jacka och grå byxa."



Didriksons Tigris regnset, arctic blue/grå




Och jag har redan hunnit testa de i två och en halv timme i regn och ja de verkar fungera illa vore det annars.


För i eftermiddag har jag och Rebecka gått med Moa och Flora, Åsa och Åse då det inte var någon idè att ta in leriga hästar och sadla. Sen gick ja även med hundarna i regnet men regn gör mig ändå inte så mycket för har man bara bra regnkläder och gummistövlar så är de ju bara att traska på.

Men starka vindar och storm de AVSKYR jag, så är de bara:-)

Och imorgon sätts troligtvis regnstället på prov igen eftersom jag och Caktus ska tävla utomhus och de finns risk för ostadigt väder. Så nu är de bara hoppas på att Caktus inte är för överladdad på agilityplan utan lyssnar på mig och att jag visar rätt hinder......

Hoppla!

Kommentarer

  • Lina säger:

    SV; haha vet hur det känns xD

    hhee tack så mycket :D

    Är det bra med dig?=)

    2012-04-20 | 20:56:47
    Bloggadress: http://iinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: