pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Påsken över

Kategori: Allmänt

Då var påsken över för detta år och jag har haft saker att göra hela tiden som vanligt.

Långfredagen var jag och Sara ute och red två stycken rundor på raken med våra hästar i värsta skitvädret! Det regnade när vi red iväg på första rundan så regnstället var på. Sen undertiden vi gjorde iordning hästarna för nästa tur övergick regnet i snö! Så ja kan väl erkänna att de var inte alls skoj att rida men vi gjorde det och de kändes bra efter.

Och lagom tills ja var klar med hästarna kom Mikael:-) och vi käkade en jättegod Flygande Jakob.

Påskafton gick åt till att kolla på tranorna vid Hornborgasjön och påskmiddag hos grannarna.

Tranor (taget med mobilkameran men de svarta prickarna på bilden är tranor jag lovar!)

På söndagen åkte vi till min farmor och hälsade på och de bjöds på en massa kakor men vi tog även en promenad med mina hundar och farmors hund Lisa.

 Mina fyra älsklingskillar på samma kort! (Kan väl erkänna att de var de enda fotot av typ 7 som hundarna står och kollar framåt samtidigt)

Och måndagen blev en slappardag med ridning på schemat Mikael var med och red Moa en sväng på förmiddagen. Och senare sen när han åkt hem så red jag, Sara, Jojo och Lars en tur i regnet :-) Sara lånade då Åse av mig.


Och de 4 dagarna som är kvar har jag semester från jobbet för att fixa och dona här hemma så idag har jag hållt på med veden i stort sett hela dagen.

Hoppla!

Kommentarer

  • Johanna & Lina - En blogg, 2 systrar säger:

    Hejsan!

    Vi har precis startat en blogg och det vore roligt om du ville kika in på den ^^

    Kram!

    2012-04-14 | 00:22:40
    Bloggadress: http://systrarnaknaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: