pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Gråa söndag

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en väldigt grå söndag vilket gör att man känner sig omotiverad av att bara kika ut genom fönstret. Men kl 08.45 möte jag upp lillebror och vi körde ett lass med en massa skit till tippen och väl hemma igen började den stora transporttvätten.

Jag plockade ur all inredning och den stora tunga gummimattan och skurade ur den ordentligt både in och utvändigt. Självaste mattan har jag aldrig haft ur sen vi köpte den för några årsedan så det var dags så att säga. Så nu ligger mattan ute och väntar på bättre väder så att transportgolvet torkar ordentligt innan den läggs på igen. Och som skönt var såg golvet fint och frächt ut under de enda var väl att man såg på mattans undersida var den var lite nertrampad. Men de syns inte alls när den ligger i transporten så den hänger helt säkert med ett par år till. Tvättade även av fars bil som satt framför transporten när jag ändå höll på.

 Hästarnas fina låda.



Sen har även en ridtur med Sara och Lars hunnits med

redigerat med instamgram på mobilen.

Men det är Åses pannlugg ni ser. Och efter den ridturen tog jag en lugn ridtur på Moa och mor och syster följde med och gick med hundarna.

Och en stund innan kvällsfodringen gjorde jag hästarna lyckliga i 15min de fick gå på grönbete!! men de är bäst att vänja dem långsamt extra nog med Flora som har haft fång.

 Lyckliga fjordhästar.

Hoppla!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Är Flora frisk nu? Kan hon gå på gräs i sommar? Kanon i såfall!!:)

    2012-04-23 | 06:22:53
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: