pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Ännu ett djur till meritlistan ;-)

Kategori: Allmänt

Ja då kan jag lägga till katt på listan klippta djur! Har förutom katt klippt, häst, hund och människa för vi är ju också djur på sett och vis.

Nu kanske ni undrar varför jag helt plötsligt klippt katt? Jo för Mickes katt Chilla som är en långhårig norsk skogskatt var lite risig i pälsen på bakdelen. Så denna helgen som jag tillbringade i Borås åkte hundsaxen med för att kunna åtgärda detta. Och jag klippte lite på bakbenen och under magen och Chilla var riktigt duktig liten (stor) katt. Micke höll och jag klippte, kanske inte den snyggaste klippningen jag gjort med det var ju faktiskt första gången på just katt. Så förhoppningsvis växer pälsen ut fint där nu.





Förövrigt så var vi ute hos Micke föräldrar och bjöds på grillat under lördagen och på söndagen klipptes Chilla, min mobil uppdaterades både på gott och ont om ni frågar mig......med tanke på att jag inte ens fattade hur jag skulle lägga på när jag pratat i den. Och så lyckas jag ringa upp folk som jag inte alls tänkt ringa just då när jag gjort de.

Men det har bara gått en dag en så jag lär mig väl förhoppningsvis.

Det blev även en shoppingsväng på söndagen till Knalleland och ut till Hööks där jag endast kollade då jag faktiskt inte behövde något och inte hittade jag något heller.


Och de var bara bra för plånbokens skulle eftersom hovslagaren har varit hos hästarna i dag och det är = DYRT!

Och nu ska jag och Sara alldeles strax ta en ridtur!

Hoppla!



Kommentarer

  • Micke säger:

    Åååh vilken söt liten kissekatt <3 Chilla!

    2012-04-02 | 19:19:48

Kommentera inlägget här: