pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Agilitytävling Tomtens Bhk

Kategori: Agility

Ja då var årets första agilitytävling gjord och de gick sådär. I första loppet som var agilityklass visade Caktus att han hade vingar på ryggen (osynliga förvisso) och flög av balansbommen och då även över kontaktfältet. så jag tog tillbaka honom på kontaktfältet och diskade mig själv då så att säga.

I hoppklass A gick de riktigt bra tills jag såg resultatlistan och insåg att vi kom 4a. Då ettan hade sprungit på helt otroliga 32sek tvåan och trean på 37sek och Caktus på 38sek alla vi med 0fel. Så egentligen gick ju loppet bra men jag måste träna på min handling så att vi sparar tid.

Och hoppklass B gick de väldigt snurrigt så vi kom på åttonde plats med 10fel, näst sist om man räknar bort dem som diskade sig vilket var ett par stycken.


Och nu ikväll har jag och bror lastat hästtransporten full med skit som vi ska köra till tippen imorgon eftersom de har söndagsöppet. Och om vädret är bra ska ja sedan tvätta transporten in och utvändigt har jag planerat för det var ett tagsen.

Ha en fortsatt bra helg kära läsare!

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: