pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

veckan

Kategori: Allmänt

Då var första arbetsveckan på vanliga jobbet igång och ja längar till helgen. För då ska jag och Åsa tävla dressyr LC:1 och LB:1 blir de. Och de är en vanlig klubbtävling så får väl se hur många eller få starter det blir. Men det är i alla fall Åsas andra dressyrtävling så ja tar de mest som en miljöträning och komma ut och springa runt och koncentrera sig själv i ett ridhus.

Så nu måste ja lära mig programmen ordentligt utan att blanda ihop dem som jag lätt gör men tur som jag har kan ja träna på andra hästar än Åsa. För annars hade ja tyckte lite synd om henne visst tränar ja även programmen uppepå henne. Men idag var de Floras tur och hon var väldigt glad hoppade runt och sparkade bakut den gamla damen:-)







Flora för några årsedan när hon jag och Sara körde brudpar.



Och nu i kväll har jag haft agilitykurs så nu är de bara en gång kvar på den och de är nog bra med tanke på mörkret som kommer. Vi har lampor på planen men de blir otäcka skuggor som försvårar för inte så rutinerade hundar.

Och imorgon kommer Lin ut och rider och på fredag blir de till och putsa grejer och fixa transport.....lånar av Fia. Då min står på en husvagnsfirma för lagning av taket då ett nytt tak kostade närmare 20 000spänn!!! Och de går inte på försäkringen men pappa fick då tipset om denna firma som lagade. Så de kommer bli lite billigare med bara lagning så nu håller ja tummarna för att resultatet blir bra för ja gillar min lilla transport<3

Hoppla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: