pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

snökäpparna är här!

Kategori: Allmänt

Ja i onsdags när jag åkte till hundklubben så hade de satt upp snökäppar på en av vägarna så nu är de på g i hela vår komun antar/hoppas jag. Och visst kan de väl kännas tidigt men för min del tycker ja de är bra för jag vill inte ha förra årets vägar i repris!  Då de inte fanns en enda snökäpp uppsatt när första snön kom och sen kom de ännu mer snö och inga snökäppar syntes till.
Så en bil där och en bil här och en åkte ner i diket....ja även snöplogen körde i diket eftersom han inte hade en anning om vart vägkanterna gick. Och min granne som jobbar som busschaufför ringde in till radion kommer ja ihåg och ifrågasatte de hela.
Men till slut kom de på plats men antagligen har de lärt av sina misstag och börjat i tid iår.
snökäppar!
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: