pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Så här gick dag 1

Kategori: Agility

Ja då var dag 1 för mig och Caktus ( Casper och Elli var oxå med men tävlade inte) avklarad i Tidaholm fast de var en så pass stor tävling var jag bara där ett par timmar och gjorde mina starter eftersom de körde klass 1 först sen klass 2 och sist klass 3 på dagen. Och imorgon blir det omvänd startordning på de.

Men så här gick de;

Agilityklass 1 började med en vägran på andra hindret då han tjuvstartade så jag han inte med och visa de så han sprang förbi. Sen flög han över balansens kontakfält men klarade både a-ets och gungans kontaktfält:-) Men någonstan där emellan fick vi en vägran till tror att de var vid en tunnel. Så totalt 15fel och en 9plats.


Hoppklass 2
började med lite snurrar men de blev inga fel som tur var men vi förlorade helt klart tid! Men sen var de högerslalom som gällde och de gick kanon om inte jag hade haft för bråttom i slutet vilket gjorde att Caktus missade sista porten men ja tog tillbaka honom så där försvann ännu mer tid och 5fel. Annars gick loppet som hejsan!! Totalt 5fel och en 12plats.


Så nu är de bara att ladda om med en ridtur på Flora och hundarna får vara inne och vila, sen ger vi järnet imorgon igen!!

Hoppla!

Kommentarer

  • Vilja - Sveriges största häst&kalvblogg! säger:

    Haha ja det kan ju bli lite svårt då :) har faktiskt knoppat en fjording! Det var lite omständigt xD

    Har också flätat hovskägg, det är roligt, haha :D Gjorde fem flätor i samma skägg xD

    2011-09-03 | 22:20:48
    Bloggadress: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här: