pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Inget flyt på hästfronten:-(

Kategori: Allmänt

Mitt internet har krånglat som bara den de senaste dagarna men nu verkar det fungera i alla fall.

Igår hade vi kursstart på agilitykursen som jag har ihop med Ilona och Lina det kändes som ett mycket trevligt gäng att jobba med så de kommer bli roligt att se hur de utvecklas.

Men mest stolt är jag nog ändå över Caktus som hängde med för att tränas och även lite som visningshund och han var såååååå duktig. Inte på själva agilityn den gick sådär men att ligga och vänta vid sidan av planen när han ser matte springa runt bredvid massa andra hundar. Inte ett skall utan han bara låg där och var duktig precis som att han inte gjort något annat. Annars när vi tränar gör han nästan allt för att få uppmärksamhet när jag binder honom för att tex. bygga upp en bana.

Och mina gula stora fyrbenta varelser är de sådär med i alla fall två. Igår skulle jag rida Åsa men när jag kom till höger bakhov och skulle krattsa den så kände jag att de tog emot när hon skulle lyfta benet. Så jag kände då över de och insåg rätt så snabbt att de var tjockare än de andra och lite varmt. Så de blev ingen ridning med henne jag kan inte se att hon haltar men benet var fortfarande tjockt idag så hon får vila helt enkelt.

Så jag red dressyr på Åse istället och körde balansträning undra om de finns någon bättre än att rida på ett löst schabrak liggandes på hästryggen. För kommer schabraket på sne så hamna jag troligtvis på marken:-) Men inte gjorde jag de!



Jag och Åse


Och idag så tyckte jag att Moa gick lite knackigt och visst gjorde hon de hennes sena hade svullnat upp och var helt varm. Jag red henne senast i tisdags och då märkte jag ingenting med senan så nu är de vila som gäller för hennes del också.


Så helt plötsligt har jag bara två ridbara hästar, fast idag blev de körda både Åse och Flora på varsin tur med hjälp av Lin!

Är verkligen toppen att ha hästar som både går att rida och köra eftersom Åse och Flora är så olika kondtionsmässigt så fick de bli en längre och en kortare tur.

Hoppla!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: