pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Dagen 9/9-11 även bilder!

Kategori: Allmänt

Har haft grejer att göra hela dagen! Började med att mjölka 05:30 i morse och efter de mötes jag och Lin i stallet och red Åsa och Åse en liten tur. Innan hade Lin ridit Flora och efter ridturen gjorde vi iordning transporten och sakerna inför morgondagens clear round i Töreboda.


Och jag har lite beslutsångest.... de är ju bara clear round så ja brukar använda vanliga färgade ridbyxor men man kan ju ha vita om man vill. Så nu funderar ja på att ta mina blåa med kontrast sömmar eller om ja skulle ta de vita så de blir lite använda gav ju ändå några hundra för dem och har bara använt dem 1gång!
Ja får fortsätta tänka helt enkelt......



Under ridturen Lin renoverar ett av våra skogshinder och jag höll hästarna. Ser ni vem som är Åsa och vem som är Åse?

Efter ridningen blev de till att röja på logen allt gammalt engilage, kraftfoder mm. som blivit liggades på golvet skulle bort till gödselstaden. Så de blev 5 fulla traktorskopor idag och de blir nog ett par till en annan dag. Och Casper var med hela tiden och övervaka och när ja åkte och tippade så satt han med i traktorn. Och Caktus och Elliott var i föräldrarnas hundhage. Men Casper kan inte vara där för han rymmer ALLTID hur väl de än är stängt.




Så här fick Casper sitta och vänta men han verkade rätt nöjd med tillvaron.

Har även röjt lite inne i huset de är alltid välbehövligt konstigt nog.

Hoppla!





Kommentarer

  • maja o zoro säger:

    fina bilder :) så söra hästar :) ingen aning om vilken som är åse och vem som är åsa men jag tycker den till höger såg "finare" ut med lite längre lugg?



    ha en bra helg!

    2011-09-09 | 22:09:51
    Bloggadress: http://majazoro.blogg.se/
  • maja o zoro säger:

    föresten ! ta de vita ridbyxorna och lycka till :)

    2011-09-09 | 22:12:06
    Bloggadress: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här: