pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Agility karlstad 11/11-9

Kategori: Agility

Ja i går morse åkte jag, Micke, Ebba, Caktus, Chilli och Pirri på agilitytävling i Karlstad men kan väl sammanfatta de som en väldigt lerig tävling. De regnade till och från hela dagen och planerna blev helt upptrampade och hundar och folk var nog minst lika leriga efter några timmar.

Hur gick tävlandet då? Jo jag och Caktus diskade oss i båda officiellla klasserna så där blev de inga pinnar rätt ok lopp för övrigt.

Men i de inofficiella klasserna gick de bättre då vi kom 4a i både hopp och agilityklass men de var självklart med min otur bara pris till 3dje i de klasserna:-( Men hopploppet är ja kanon nöjd med att springa en bana i lervälling så fort som möjligt är en utmaning i sig:-)  Och fort och felfritt gick de 1an sprang på 27,?sek 2an på 30,? sek 3an på 32.66 och Caktus på 33.00sek så inte var vi långt efter och ja tror att allihop de som kom före oss tävlar klass 3 så och Caktus är ju bara i klass 2.

Men som tur var kammade Ebba hem ett pris så bilen var inte helt prislös hem;-) Och bilen herregud va den såg ut som Ebbas mamma sa; Har ni kört på en leråker;-) Ja den är helt nerskvätt utav lera!! får nog tvätta den någon dag.


Bilder från dagen



Jag och Caktus i första hopploppet, regnet vräkte ner men där var inte planen så upptrampad än...



Ebba och Pirri i regnet!



Jag och Caktus i sista loppet för dagen så var banan något mer upptrampad och lerig!

Hoppla!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: