pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

några dagars aktiviteter

Kategori: Allmänt

Har haft så pass mycket att göra så då prioriterar jag inte bloggen sorry mina läsare men så är de!

Men ja ska sammanfatta lite vad som har hänt.

I måndags åkte jag och mamma på ridsportskvällen på Toveks bil i Skövde och den hemliga ridsportsprofilen som pratade var Magnus Österlund. Sen fick man gå runt i grupper och lyssna på olika föreläsningar om foder, försäkringar, ridsportsförbundet, om djursjukhuset och om att köra häst i släp. Var även en hel del tävlingar om olika hästanknytna saker men vi vann inget:-(

Tisdag tränade jag och Linnéa med hundarna och de gick bättre än sist i ösregnet kan vi nog sammanfatta träningen med.

Har även ridit en del och försökt att träna inför dressyr KM x2 på lördag. Både fjordhästföreningens KM och hästklubbens och jag ska starta både Åsa och Åse.

Men ja har inget bra underlag att rida ordentligt på så vi får väl se hur de går men skoj ska de bli om jag räknat rätt på startlistan så kommer de vara 7 starter i fjord KM. Varav en fjordning startar med 2 ryttare men även en av ridskolans fjordhästar ska vara med på tävlingen men inte i fjord KM. Så de kommer bli riktigt skoj med så många fjordingar på samma ställe!! + en av ridskolans som kommer gå i hagen. Så 8 stycken fjordingar på plats totalt!!!

 jag och Åsa



Hoppla!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: