pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

långhelg

Kategori: Allmänt

* de måste vara något fel på blogg.se för ja gör mellanrum mellan raderna med de funkar inte! Så ni får stå ut och läsa ändå.
Idag var ja tillbaka i verkligheten igen efter tre dagars ledigt började klockan 5 idag så de kändes lagom skoj när alarmet ringde 03.30!
I fredags hade jag ett litet kalas för släkt och vänner då ja fyllde ett kvarts sekel i går! fick massa fina och bra presenter, ingen nämnd ingen glömd.
Lördag dag följde Micke med ut och red Moa när jag red Flora och ja tyckte de gick jättebra för att inte ha ridit så många gånger i sitt liv och lyckas till och med galoppera! Dock var de inte Mickes idé utan Moas egna intiativ...lilla bus Moa:-)
Lördagskväll var de skördefest i bygdegården med mat och bildvisning.
Och på söndags blev de bland annat löshoppning med
Schasen: Gick jättebra tror han seglade över 110cm om ja minns rätt.
Åse: 100cm kändes lagom att stanna där.
Åsa: 110cm hon sprang som en galning! hon verkligen bjöd i full galopp mot hindren och tyckte de var jätteskoj.
Moa: 60cm då hon inte får hoppa för mycket med sin senskada men verkligen älskar de så hon fick ta två varv!
Här hoppar Åse 1meter.
Och gårdagen = med födelsedagen hade både ja och Micke ledigt från jobbet så vi passade på att äta på thai buffé! Och så fick ja en fin fin parfym utav Micke så nu slipper ja gå runt och lukta häst! Skoja bara men den lukta i alla fall jättegott!
Fick även en present utav jobbarkompisarna idag, ett presentkort på Granngården något som passade mig perfekt för där inne finns de mycket ja kan tänka mig!
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: