pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Caktus

Kategori: Om mina hundar

Toskas Caktus står det i hans stamtavla men tyvärr är det ingen äkta då det inte går att registrera honom som godkänd mellanpudel eftersom han är tvåfärgad black and tan och den färgen har inte varit godkänd på pudel i sverige men från och med 2010 är det de. Men de blir ju bara de som fötts nu efter de så Caktus är de ju ändå inte på pappret iaf. Men hans föräldrar som är importerade är äkta tvåfärgade pudlar så pudel är han! Han är född 28 juli 2007 i Karlsborg.

Han är en hund med massor av energi och älskar att få jobba. Målet när jag köpte honom var att han skulle bli agilityhund och det har jag nog lyckats med:-) Har även tänkt att starta nån lydnadstävling med honom nångång.......men han måste tränas mer först innan jag vågar anmäla mig till någon. Startade lydnads KM 2011 men de gick inget bra.

Är en otroligt socialhund som vill och kräver mycket uppmärksamhet.

Tävlar agilityklass 1 och hoppklass 3


Caktus

Kommentarer

  • Camilla- Bloppis med bugivning på bloggen! säger:

    Sv: Koppjärnet är ditt för 150kr + frakt. Om du mailar mig din adress så skickar jag det så fort som möjligt :)

    2011-11-27 | 20:13:43
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här: