pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Bruksridningstävlingen i Bilder

Kategori: Häst (fjordhäst)

Här gömmer jag mig under tiden ja skrittar fram!! Visst ser de lite tokigt ut men ja spänner bara sadelgjorden!
Funktionskontrollen innan start:
Sen kom sadel på inom 5min för annars hade ja varit utesluten ur hela tävlingen! Hårda bud.
Inne på banan idealtiden var 5,20min och maxtiden var på 8min vi klara de på 4,56min.

Här är vi påväg in i ett moment, backa vinkel, bakom ser ni momentet portar som travades igenom.
Och här är momentet skritt över bommar och till vänster syns momentet plattan/brunnslock
Och här gör vi momentet bryggan och ni ser presseningen bakom bland annat.
Nästan i mål först måste man sadla av under uppsikt sen är man klar!
Jag som sadlar av mamma min medhjälpare = häst/sadelhållare och funktionskontrolls domaren som står och kollar.
Slänger även in en bild på ett mycket duktigt ekipage som gjorde sin alldra första tävling med häst någonsin!
Bra jobbat Ilona och Rutger!
och vill ni kolla in hur resultatlistan ser ut så kolla in här:
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: