pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Ja fick mig ett infall;-)

Kategori: Allmänt

När ja kom hem ifrån jobbet red jag en sväng på Åsa ihop med Sara på Schasen och under den tiden han Moa tappa bort sin grimma. Ja är helt säker på att hon hade den på sig när jag hämtade Åsa i hagen en timme tidigare. Så ja tog med hundarna för att leta efter den men har ännu inte hittat den. Inte Mamma eller Rebecka heller som också gick en leta grimma runda. Men ja får ta mig en sväng imorgon igen för den måste ju finnas där någonstans.
Och imorgon kommer hovslagaren så då måste hon ju ledas in i något så de får bli den nyiköpta grimman så länge. Men ja hoppas för hennes skull att hon bara fått av sig den så att den inte är trasig också för då ger ja nog snart upp när de gäller att ha grimmor i hagen. ( Att jag har de är utifall de skulle rymma eller hända något annat så att man snabbt måste få tag i dem så underlättare det med en grimma på huvudet.)

Efter grimletandet blev det en sväng förbi mormor och då fick ja mig ett infall ja plockade med rabarber hem och gjorde rabarberpaj. Som ja bjöd in mamma och Rebecka på:-)
Och den blev god lite lagom syrlig så här bjuder ja på receptet som är lite egenkomponerat utav mig om någon skulle bli sugen.

# Rabarber klippta i lagom bitar och så pass mycket att de fyller en pajform.
# 1-2msk potatismjöl, 2msk socker + 2bananer i skivor blandat med rabarberna.
# Blanda 50g smör, 1dl havregryn, 1/2 dl vetemjöl, 1tsk kanel och 1msk socker,
smula sedan över havregyrnsblandningen över rabarberna och bananerna och in i ugnen 225*c i ca 20min

Klart!!













Kommentarer

  • Helena säger:

    Det där med grimmor och fjordingar är ingen lätt kombination inte... Min gumma var överj**lig på att ta sig ur grimman! Har du funderat på halsrem istället? Läskiskt förstås om hon skulle fastna med en hov eller så i den. :/. Eller: träna nån av hundarna på "sök grimma"! Den leken gillar mina.;)

    2011-06-01 | 19:01:32
  • elin säger:

    Jo jag har allt halsrem i stallet är inne på att låta henne ha den om hon inte skärper till sig;-)

    2011-06-01 | 20:14:12
    Bloggadress: http://pudelz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: