pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Idag

Kategori: Allmänt

Bra rubrik va? ;-)

Jo de som hänt idag är att jag har jobbat började redan kl 05.00 inne i stan vilket innebär att jag gick upp kl 03.30.  Och vädret var verkligen kanon hade ja inte behövt åka till jobbet hade ja kunnat gått en riktig långpromenix med hundarna.

När ja kom hem blev det ett dressyrpass på Åsa eftersom ja även anmält henne till derssyren på måndag. Tveksamt hur de kommer att gå men bra träning när det är på hemmaklubben plus att ja har en schysst medhjälpare med mig. Annars hade det blivit svårt att åka med två hästar. Så ja kommer att rida LD:1 och LC:1 med dem bägge två. Och denna gång är de klubbtävling ingen clearround som ja annars ridit de senaste gångerna.

Efter ridturen bestämde ja mig för att klippa Caktus, passade på att vara ute på trappan eftersom vädret var så fint. Men de var precis att jag han klart för sen bröt åskovädret ut och de smällde rejält flera gånger. Och regnet stod som spö i backen det haglade även en liten stund så ja var väldigt glad för att ja var inomhus då. Och Casper stackarn som är både skott och åskrädd skakade som ett asplöv och var som ett plåster på mig. Inte lätt att vara en liten pudel inte.


Men de gick över de med som skönt var och efter de har de inte hänt så mkt här.


Hoppla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: