pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

inställd lektion och nytt täcke;-)

Kategori: Häst (fjordhäst)

Det har nog inte varit min vecka det här;-) Lektionen jag skulle ha ridit idag blev inställd pga av att tränaren åkt på influensan. Så det var väl helt enkelt inte menat att ja skulle ha den där lektionen.

Men istället hängde ja med mamma och syster in till Skövde och fyndade lite. Skövdes Ridshop ska byta lokal och då lite utförsäljning så jag hittade ett Bucas ofodrat regntäcke för 399kr så ja och mamma köpte det ihop. Jag har ju ett Bucastäcke sedan tidigare och nu kan ja inte tänka mig något annat märke om ja behöver nytt regntäcke iaf. Eftersom de gamla är kanon har inte släppt in en droppe vatten och sitter även bra på hästarna.
Och ja hade verkligen tur för det fanns bara två kvar ett i storlek 125 och ett i 145 så 145cm`arn fick de bli!
Har i första hand 135cm på Moa och Åsnorna men Flora måste ju ha 145cm och när de gäller de andra så fyller de ut 145cm rätt bra de med. Så nu har jag två riktigt bra regntäcken och två mindre bra.

De är rött och ser ut så här (fast de på bilden är fodrat men de syns ju egentligen inte;-) ):

 bildkälla

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: