pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

helgen 11,12,13 mars-11

Kategori: Allmänt

Då var helgen snart slut och lite har allt hunnits med tar det lite kortfattat.

 

Fredag, åkte in till ridhuset med Åse tränade för Anna. Åse gick super fick henne verkligen att bjuda själv och galoppfattningarna tog hon varje gång:-)

 

Lördag, lasttränade med Åsa fick henne att gå på snällt och fint utan att sätta fast henne. De är där största problemet är att hon inte vill bli instängd och fastsatt känns det som i alla fall.   

Red Moa med Flora på släp.

Red Åse ihop med Sara på Viggen.

Hämtade en frysbox som jag köpt av en jobbarkompis så nu kan ja äntligen köpa på mig lite frysmat igen då min box vart trasig. Och inne har jag bara några frysfack som fort fylls upp.

 

Söndag, lasttränade Åsa igen denna gång utan mellanvägg. Först lite innan jag red satte fast henne en gång och då gjorde hon ett kast ut lika fort så grimman gick sönder…..

Red Åsa en liten tur.

Testade att lasta igen med en ny hel grimma och de hela slutade med att Åsa sparkade mig, som tur i oturen på sidan av skinkan. Men det blev till och med ett sår efter sparken och även ett blåmärke har kommit fram. Så tyvärr eftersom de gjorde så pass ont som de gjorde direkt efter sparken blev det ett dumt slut. Jag nöjde mig med att hon gick upp på rampen sen lede jag ut henne i hagen. Säger då bara de den hästen har ett humör!

 

Agilityträning med Caktus och den gick väl sådär har gått både bättre och sämre:-)

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: