pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Agilitytävling i Örebro, Kvinnersta 5 mars-11

Kategori: Agility

Då var den här dagen snart slut och jag har tillbringa största delen av den utanför Örebro. Han vara hemma och städa och plocka lite på förmiddagen eftersom de började med largehundarna på tävlingen. Men så är det ju så svårt att beräkna när man ska vara där och hur lång tid de egentligen tar. Så jag var där till 13.15 men det hade räckt att jag kommit kl 15:-) men bättre för tidigt en sent!!

 

Först var det officiella agilityklass 1 starten han tog första och andra hindret men eftersom jag var för långsam han jag aldrig med att visa ordentligt till tredje så han missade de och tog fjärde!! Hängde ni med?? Vi blev iaf diskade.

 

Men jag körde klart banan ändå och när jag kom i mål stod där en herre med en borderterrier i snöret. – Du har en kanonhund den är du upp i klass 3 med hur snart som helst. Va säger man då liksom, Tack. Ja blev allt lite förvånad men det är alltid skönt att höra att någon tror på en. Men så är de ju dessa kontaktfält tar han inte dem så kommer vi aldrig komma ur agilty 1an ens.

 

Nästa lopp var en öppen agilityklass och där diskade vi oss igen då Caktus tog fel tunnelingång. Men det var också mitt fel för hade jag varit tidigare och snabbare med att visa hade han säkert tagit rätt.  

 

Så 2 diskade lopp av 2 möjliga men jag är ändå väldigt nöjd med loppen eftersom de var bra flyt i dem annars. Men vi måste fortsätta träna så enkelt är det och imorgon är det ridhusträning inbokad men jag är ändå inte säkert på att jag åker eftersom jag varit borta så mkt idag. Men det bestämmer jag mig för imorgon.

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: