pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Helt otroligt

Kategori: Allmänt

Midsommar är över och vardagen är som vanligt igen var bland annat på bilbingo igår men vann ingenting:-( nu till de lite roliga/otroliga.

Förra året hade far punktering på ett traktordäck en dag och skulle ta hästtransporten att köra de trasiga däcket i, bara de att när han kör bort för att koppla transporten inser han att det även är punktering på ett utav bilens däck! Så de var bara ta av de däcket och slänga med i transporten. Vet ej om han byte bil eller tog på reservdäcket just då. Men de blev i alla fall två däck till lagning.

Och idag händer nästan samma sak ett traktordäck får punktering, far tar bilen för att hämta hästtransporten som stod utanför min trädgård. Och upptäcker då att den är punktering på ett utav transportens däck!!
Så de var bara ta bort slänga in i transporten och ta på reservdäcket. Är de inte lite otroligt bara för att de har varit punktering på ett traktordäck så har något utav de hjälpmedel för att få däcket till lagning också trasigt.

Men de var tur för mig att de upptäcktes idag eftersom jag ska åka på banhoppningsträning i Moholm på torsdag. Jag hoppas på att kunna ta med Åsa om hon går in i transporten annars får jag ta Åse men helst inte eftersom hon har sår i sadelgjordsstaden så ja rider barabacka på henne i möjligaste mån tills de läkt.

Och eftersom  vädret är så fint som de är så blir de mindre tid för bloggning men visst de kommer komma något inlägg lite då och då.

Hoppla!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: