pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

besiktningen avklarad

Kategori: Allmänt

Ja idag besiktigade ja både min bil och hästtransporten men de gick så där.....hästtransporten gick igenom med blanka papper:-)  Men bilen hittade de fel på minsann, glapp i en styrled ok de kan ja gå med på att de va ett bra fel att hitta. Men fick även på att ett dimmljus var bländande/felriktat och den lampan har ja aldrig bytt eller rört men tydligen så kan den väl bara hoppa fel? Och inte nog med de jo ett halvljus var diffust? antagligen börjar glödlamapan ge sig men anmärka på de den lös ju hallå eller?
Sen var de ett stag som var rostigt men de behövde inte vara där så det var bara att ta bort utifall de skulle gå sönder och smälla till något annat under bilen.
De kanske är jag som är tjinkig men hade de inte varit fel på styrleden hade de gett mig de andra "småfelen" till ombesiktning då kan man undra eller skulle ja kanske bara fått påpekande?

Jag vet ju inte men de var bara lite tankar ifrån mig.

Men nu i kväll har alla hästarna blivit ridna, först en sväng på Åse ihop med Fia på Åsa. Åse har fått ett sår där sadelgjorden sitter så nu får ja rida barbacka:-) Men de är inga problem känns lite hjulbent efter men värre än så är det inte.

Efter den turen tog Fia sin Lillen och jag Moa med Flora som handhäst en liten tur.

Ha de bra allihop!

Hoppla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: