pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Lantis i lägenhet

Kategori: Allmänt

För er som är vana att bo i lgh med hund så är väl inte detta något konstigt men för mig värsta lantisen så blir faktiskt livet lite annorlunda.

De är inte första gången ja bor tillfälligt i lgh men ändå gör ett litet inlägg om de eftersom jag och Elliott just nu är i en lgh i Borås.
Okej man bor, sover och äter som vanligt men just när de gäller rastningen de blir så mycket mer planering av de hela. Hemma kan ja bara öppna dörren (i lataste fallet) om inte annat kan ja gå ut med hundarna i bara nattlinne utan att någon ser mig.
Men nu först måste ja tänka på va ja har på mig för kläder inte för jag känner så många men ja vill ju inte se ut som värsta utomjordingen när ja kliver runt på gatorna här ute.
Och även håret kan vara en bra idé att ha lite frisyr på.
Sen kommer man inte ut genom att bara öppna dörren först måste man springa i trappor för att hitta fast mark så hunden får inte vara för nödig;-)
Väl ute så får man passa på att gå en runda när man ändå är ute och Elliott går som en sugpropp intill marken hela tiden eftersom de är så himla mkt spännade lukter.
Vi har även möt en del hundar en del har varit väldigt intresserade utav Elliott men som skönt är så har Elliott gått så snällt bredvid mig och nochalerat de hundarna, så duktigt av honom:-)
Ja och läget med mig idag om någon är nyfiken, halsen är bättre än igår men ändå inte helt bra men går de i den här takten med tillfrisknandet så borde ja vara frisk imorgon tycker ja.
Så nu närmar de sig doggy cupen men de är en kvällstävlingen så första start är kl 18 ikväll så ja hoppas vi har vädret på vår sida just nu är de uppehåll i alla fall.
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: