pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nu har de börjat igen….Ta sönder grimma perioden

Kategori: Häst (fjordhäst)

Två stycken på samma vecka en så länge visst de heter ju en olycka kommer sällan ensam men jag vet inte vad mina hästar sysslar med i perioder. Åse tog ju sönder sin grimma i tisdags när hovslagaren var här och idag var Floras grimma trasig. Så nu har jag bara två storlek full grimmor i lager bäst att köpa på sig några snart igen. Brukar passa på att köpa om jag är i Ullared. Där man kan hitta grimmor till bra pris för jag har insett att de spelar ingen roll om grimman är dyr eller billig den går sönder lika lätt ändå iaf när mina monster marodörer till hästar sätter den sidan till.

Och de går verkligen i perioder men sist en grimma gick sönder var när jag va på träningshoppning med Åsa och hon hoppade bakåt när vi lastade. Och de var ett tagsen den var kommer inte ihåg datum men det var iaf ingen snö ute då.

Så de är väl bara vänta och se de har faktiskt hänt ett par gånger att en eller två dagar efter jag tagit på en ny grimma är den också trasig. Sånt är lite tråkigt men inte så mkt att göra något åt.
Kan väl se de så att man har ju anledning att köpa nytt då iaf. För ibland har man ju grejer som man bara vill ska gå sönder för att kunna få möjlighet att köpa nytt. Eftersom de känns väldigt onödigt så länge de är helt. Nån som känner igen de??? :-)

Hoppla!

Kommentarer

  • Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle säger:

    Sv: Är så nöjd över den! Gud va stor den va när ajg stod i den! Jättehög i tak och så :D

    2011-01-14 | 20:16:42
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/
  • Madde säger:

    Sv: Ja jag hoppas verkligen att sadeln passar nu efter omvärmningen. Den går nämligen inte att göra vidare nu :S Nej vi ses inte på agilityn imorn. Våran Jennyträning blev flyttad från i torsdags till söndag så jag ska åka på den :)

    2011-01-15 | 15:43:16
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/
  • Helena säger:

    Haha! Blev så glad när jag läste ditt inlägg. Japp, vi är iaf två om den inställningen... Alltid kul att få köpa nya fina grejor!

    2011-01-15 | 17:26:02
    Bloggadress: http://www.mittlillazoo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: