pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Min dag 24/1-11

Kategori: Allmänt

Började med att jobba = sovmorgon började halv 7:-) de blir värre imorgon när jag börjar 5:-(. De dagarna önskade man lite att man bodde i stan och inte hade en halvtimmes resväg in till jobbet. Men de är nog de enda för lantis är jag och kommer att förbli.

 

Sen ringde mormor och hörde om jag kunde köpa med jäst åt henne när jag slutade och de gjorde jag men sprang då även på semlor i affären. Och de kunde jag ju inte motstå, så jag köpte med det till mig och mormor. Så de blev femte semlan för i år om jag räknat rätt!  Men de är ju så gott för det mesta iaf så de gör inget att de blir många under en period. Lite olika bagerier hur pass goda de är men dagens semla var gjorda utav Tjörnbagarn och de var jättegoda.

 

Väl hemma så blev de en promenix med hundarna och eftersom de saltat vägen så undviker jag den så mkt som möjligt. Så de fick bli ett varv på gärdet utanför och de var nog bara hundarna glada över eftersom de fanns hur mkt harlortar som helst där mums! tyckte hundarna blää! tyckte jag.

 

Sen plockade jag lite med toan och vidare ut i stallet först en tur på Åsa i hagen med bettlösa tränset. Byte sen till Åse och tömkörde henne i hagen men jag glömde piskan i stallet, så typiskt för den hade behövs idag.  Behöver jag berätta mer?? Ok då… Skritt gick bra, trav sådär och galopp fanns inte en chans att hon skulle ta med hjälp utav enbart mina smakningar. Så nästa gång får jag inte glömma piskan.


Så man kan väl sammanfatta min dag som en helt vanlig dag hos mig, det finns alltid något att göra.

 

Hoppla!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Semlor är väl gott!! Min bästa tid är nu, som det sjungs. Mums! Hur många jag ätit vågar jag inte räkna... ;-)

    2011-01-25 | 18:23:47
    Bloggadress: http://mittlillazoo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: