pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Kanske något som ni inte visste? När de gäller mig och hästar

Kategori: Häst (fjordhäst)

De här är ett inlägg som jag har haft med på min före detta zoominblogg men passar på att lägga ut de här oxå.

När det gäller hästar så har jag ridit på ridskola en hel del år (kommer inte ihåg några årtal) började på Tidans ridskola och byte senare till Mariestads ridskola när några grannkompisar började där och då kunde vi samåka dit. Men har haft hästar hemma nästan hela livet i början mammas fjording Tulinda (Moas mamma) som tyvärr inte lever lägre pga. tarmvred. Sen hade jag min ponny Trulle (shettis/russkorsning)som jag både red och körde dock inte själv var inte så stor när jag hade honom. Han sålde vi sen till Gullhovs ridskola i Gårdsjö utanför Hova då jag började bli för stor för honom och han verkade trivas bra med att få bli riden mycket. Har senare träffat honom på en klubbtävling i Mariestad där han deltog med sin dåvarande ägare nu vet jag inte alls var han är eller om han lever ännu.
När Trulle såldes fick jag börja rida Flora och sedan även Moa när hon blivit tillräckligt gammal och inriden. Sen har jag kämpat på med dem, tävlat på klubbnivå och kört en hel del  med dem bla. Hästskjuts, harvat, i skogen och vanlig motionskörning. Sen köpte familjen Åsa och Åse 2007 då de var två år.  Började köra in dem när de var 2-3år och sedan efterhand har jag ridit in dem och nu börjat tävla lite smått.

Har grönt kort, 1a i uppvisartävling häst vid hand 2008 som Hushållning sällskapet Skaraborg håller i, Upp till tredje märket i ryttarmärken och några ridborgarmärken. Sen har jag nog inte så mycket mer dokumenterat hästrelaterat vad jag kan komma på nu iaf.
 

 

Hoppas ni fick veta något ni inte visste som ni tyckte va skoj att veta ska ta och göra likadant men om hund en annan dag:-)

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: