pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Jelly Beans

Kategori: Allmänt

Kommit på mig själv med att jag är väldigt bra på att utvädera saker denna gången gäller det godis;-)

Har ni ätit Jelly Beans någongång? De har jag sprang på en påse i affären idag och vara bara tvungen att köpa. De är något speciellt med dem inte jättegoda men absolut inte äckliga heller. De små godisbönorna i 13 olika smaker (enligt påsens framsida men de finns 14 smaker med på smakbilderna) med en liten bild på varje böna utanpå påsen med text om vilken smak just den färgen innehåller.


 (bilder från google)



Pinapple, Apple, Blackberry, Bubbelgum, Cola, Rasbery, Cherry, Lime, Passion fruit, Peach, Strawberry cheesecake, Vanilla, Lemon var innehållet i min påse. 

Men jag har förstått att den lilla bönan finns i fler smaker än så. Vet ej om de stämmer men jag hittade ett ställe där de stod att de fanns i 49 olika smaker de ni!

De kanske är just därför jag ändå gillar dem, upplägget liksom den amerikanskinspirerande påsen med de små söta bilderna på och även godisbönornas utseende.
Jag tar en böna slumpmässigt i påsen och innan jag äter upp den måste jag bara kolla vilken smak de är jag håller i:-)  Får nog säga att min favvo lutar åt strawberry cheescake. Men de kan även vara namnet som lurar mig till att välja den;-)  

Vilken är din om du har ätit dem???

 

Kommentarer

  • Monica säger:

    Å jellybeans som är så goda. Jag har faktiskt inte hittat några på väldigt länge. Var handlade du dina?

    Lycka till med ridlektionen också. Jag ska börja på islandshästridskola och det ska bli kanonskoj =)

    2011-01-27 | 21:46:13
    Bloggadress: http://furstegarden.wordpress.com
  • Monica säger:

    Å jellybeans som är så goda. Jag har faktiskt inte hittat några på väldigt länge. Var handlade du dina?

    Lycka till med ridlektionen också. Jag ska börja på islandshästridskola och det ska bli kanonskoj =)

    2011-01-27 | 21:46:55
    Bloggadress: http://furstegarden.wordpress.com

Kommentera inlägget här: