pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Isens dag

Kategori: Allmänt

Isens dag ja så kan man nog sammanfatta dagen, började med att glida ut till stallet i morses. Eftersom vägen dit bestod utav blankis så var det bara att hoppas på det bästa och att fötterna höll styrningen helt enkelt. Hade även med hundarna i koppel och de var ju inte direkt något stöd utan snarare benbrottsriskvarning på att även hålla dem i styrning:-)  Nåja det överlevde jag.
Var ja väl hemma en stund slappade lite för att sedan ge mig ut på en riskfylld promenix igen. Då följde även lillasyster med och vi tänkte att vi skulle vara lite smarta och gå en sväng över ett snötäckt gärde. För där var det ju ingen is iaf men däremot var det jättejobbigt gå där så vi ångrade oss nästan!! Fick även bära Casper eftersom hans korta ben inte räckte till i den djupa snön.

 

Sen kände jag mig duktig gjorde bla rent ugnen!!  Och till middag blev det nåt så onyttigt som pizza. Men gott var de:-)

 

Och så var de ju den där isen igen hur skulle jag göra med hästarna eftersom jag varit/är förkyld har även ridningen legat lite på is ;-) de senaste dagarna. Men idag var jag riktigt sugen på att komma ut iaf med en häst. Så det blev till att trampa upp en 8volt i ena hagen och rida runt lite där på Åsa. För någon väg våga jag mig inte ut på. Men de gick väl bra bortsett från underlaget som var väldigt slirigt istället. Tränade på ”växelträning” i skritt och trav. Alltså typ tempoväxlingar fast jag sitter och tänker i huvudet nu lägger jag in 2a, 4an osv mellan 1-5. Mkt bra för att få hästarna lite mer lyhörda för hjälperna.

 

Så här isigt var det på vägen idag

Casper
Som ni ser på bilden is och åter is:-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: