pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

hovis och detta väder.....

Kategori: Häst (fjordhäst)

Ja idag har hovslagaren varit ute hos hästarna jag var på jobbet då så mamma fick fixa med de. Och de gick väl bra förutom en liten detalj Åse slet sönder grimman och drog ut ur stallet. Vet inte riktigt varför men hon va inne i stallet själv just då (men de har hon inga problem med annars), mamma hämtade Flora i hagen och hovis höll på med sina grejer vid bussen. Så de blev nog lika förvånade båda två förstod jag men hovis hade gått in och hämtat den trasiga grimman och fångat upp henne. Så allt slutade bra men vad de var som flög i henne vet ingen men nåt var de väl.

 

Det är fortfarande fullt med is ute så jag vet inte alls vart jag ska rida?? Vägarna är isiga och i hagen trampar ja upp eftersom det inte är någon tjäle i marken.

 

Vet en klubbdressyr i Vara den 6feb men det är rätt så snart så de är frågan om jag kan vara med på den lr inte. Är sugen på ett sätt men så känner jag att jag inte kommer hinna träna och så vet man ju knappt om man får ut transporten då så allt hänger ju på vädret.  Detta svenska oförutsägbara väder:-)

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: