pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Agilityträning

Kategori: Agility

Då har de varit agilityträning för mig och Caktus idag igen. Det gick bättre än på förra träningen men varför ska de vara så gott med hästskit för??? På tävlingen igår brydde han sig inte alls men idag så skulle han bara ha!! Jag tycker att han som har ”egna” hästar hemma och möjlighet till att äta lite då och då och även fri tillgång de veckor hästarna går i hagen vid huset;-) Räcker inte de? Varför mumsa i sig massor borta också. Mkt onödigt enligt mig.

 

Tillbaka till träningen fick till några riktigt bra kontaktfält så övning ger färdighet men det måste tränas mkt mer. Även högerslalom de går men mkt knackigt så där behöver flytet tränas upp.

 

 

Men som skönt är nästa träning redan nästa söndag så de är bara hoppas på att de fungerar då med. För sen är det ingen mer träning innan nästa tävling som är i Kristinehamn 27feb officiell agilityklass 1 gånger 2 ska vi starta då. Så tänk om man kunde få till det och lyckas med en pinne iaf men det är nog tyvärr bara önsketänkande.

 

Hoppla!

Kommentarer

  • Linnea - Vinn ett ROSA schabrak! säger:

    Haha, min vavva smaskar på hästskit jämt. Men sen kräks han, så nu får han sitta på en pall när han är i stallet med mig. :o( Att de ska va så gott, blää.



    SVAR: Jo, får hoppas jag lyckas med en hel häst kropp, tar en jäkla massa timmar. Men om de finns de som uppskattar tips och inspiration till att matcha, så är det ju superkul. :o)



    Hoppas du har en fin kväll!

    2011-01-30 | 21:29:59
    Bloggadress: http://ridboken.aenn.se
  • Linnea - Vinn ett ROSA schabrak! säger:

    SVAR: Tack ska du ha! :o)

    2011-01-31 | 19:30:15
    Bloggadress: http://ridboken.aenn.se
  • Madde säger:

    Själv har jag hamnat i nybörjargruppen :(

    2011-02-01 | 11:11:15
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: