pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Agilitytävling i Tibro 29jan-11

Kategori: Agility

Vilken dag säger jag bara bättre tävlingsdagar finns men det slutade ändå väl. Startade 4st öppenklasser med Caktus två i agilityklass och två i hoppklass. De tre första starterna gick helt åt skogen.

Första agilityloppet tog han A-hindret när han inte skulle = Disk

Andra agilityloppet tog han ett hopphinder tillbaka = Disk

Första hopploppet tog han fel tunnel = Disk


Så nu är vi rena;-)


Och att vi blev diskade berodde ju helt enkelt på att han var för snabb och jag för långsam ingen bra kombo de inte!

 

Andra hopploppet kom vi runt felfria och de gick superfort enligt mig 4,76 m/sek men inte tillräckligt eftersom 1an och 2an låg på 29sek, 3an på 30sek och Caktus 31sek alltså 4a!!! Sen så hade 5an 38sek så där skiljde det en hel del så när vi väl lyckas så ligger vi med på toppen känns de som iaf.  Kan tillägga att 1-3an var utav samma hundras nämligen den ”nya” populära agilityrasen Berger des pyrenees. De är verkligen hur snabba som helst med rätt tränare och förare så jag får nog trots allt vara nöjd med de loppet iaf!!

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: