pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

min helg har börjat:-)

Kategori: Allmänt

Nu känns det som min helg har börjat så himla skönt. Eftersom jag är ledig ifrån jobbet torsdag och fredag. Men ja kommer ju inte vara hemma så mkt för det imorgon blir det ju nöjen i Göteborg och på fredag mindre roligt begravning. Ingen släkt till mig men bekanta och det kommer att bli en ”stor” begravning om man nu kan kalla det så. Eftersom det gäller två stycken med mkt släkt och vänner.

 

Och kylan den fortsätter att hålla i sig så det är bara gilla läget och ta på sig mkt kläder:-) Men man kan ju inte säga annat än att det är lite kallt att rida. Som idag när jag red en tur var på Moa och Flora. Eftersom de inte har någon toppen kondition så blir det ju väldigt lugnt med mkt skritt och då fryser man! De har även börjat fälla förfullt mitt i denna kalla period. Visst de har mkt hår att göra sig av med så de är väl bäst att börja i tid.
Jag har ju inga fällande hundar men det kompenseras under hästarnas fällperiod då jag har hästhår överallt!!!

 

Har även promenixat med hundarna känns som jag inte gör något annat än att gå med dem stackarna. Men som tur är har jag aktiveringsgrejerna så de kan få jobba lite och man kan vara inne.

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: