pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Klippt är klippt

Kategori: Häst (fjordhäst)

Nu har jag klippt så de räcker och blir över ett tag tror jag minsan. I fredags innan ridhusträningen (kadriljen) så klippte jag Moa, Åsa och Åses halsar-bogar. Och igår klippte jag 38stycken kors bakdelar-svansar och de kändes i både maskinsaxhanden och ryggen efter. Men inget idag som skönt är så då passa jag på och klippa nos och tassar på Caktus och Casper.
Men egentligen behöver även deras resterande päls också klippas men de får klara sig ett tag till.

Nu åter till fredagens träning först blev vi en timme försenad till ridhuset pga. först en trafikolycka som stoppade Lin att komma fram. Sen när hon väl hämtat upp Karin och transporten och kommer till stallet inser vi till vår förskräckelse att transporten är tom!!! inga bommar ingen mellanvägg!

Och där stod Moa helt övertaggad i stallet Åsa och Åse var redan lastade i min transport. Men som tur var har ja en jättesnäll granne som ställde upp och lånade ut sin transport fast hon skulle ha den tidigt morgonen därpå till en tävling.

Så väl i Töreboda tränade vi 6st fjordingar på fri ridtid i ridhuset så de kom en tjej ditt som tänkt att träna men hon vände i dörren...... Hon hade ju fått komma in men förstod henne också.

Träningen gick helt ok efter några varv så nu ska vi iväg idag igen för genrep och då även med julmusik till så ja tror nog detta kommer bli kanon.

Bara en sak de blir inga snögubbar och inte annan julig klädsel heller då de inte gick att komma överens så de blir tävlingsklädda ekipage med vita ridbyxor och svarta kavajer kanske lite glitter.

Hoppla!






Kommentarer

  • Madde säger:

    Jag har ont i baken efter 1,5 h nedsittning i trav! ;)

    2011-12-04 | 14:45:20
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/
  • Lina säger:

    Tack för din fråga!

    Säger till när jag har svarat på den! :D

    2011-12-04 | 17:19:00
    Bloggadress: http://ryttarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: