pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Julshowen

Kategori: Häst (fjordhäst)

Nu är Töreboda Hästklubbs Julshow över för i år. Tyvärr har jag inga bilder än man hoppas på att jag ska få låna några till bloggen snarast.

Kadriljen gick fint vi red i tävlingsklädsel kavaj, vita ridbyxor och vita lindor på hästarnas ben så de kändes stiligt i alla fall. Och hästarna skötte sig också jättebra trots allt folk på läktaren och även nere på banans ena kortsida så de blev en väldigt bra miljöträning för Åsa och Åse för de är ju ändå bara 6år.

Sen var de dags för mitt och Carolines specialnummer Lin tolkade inne i ridhuset efter Åsa. Vi var utkädda till tomtar och de var mycket uppskattat av publiken kan ja lova. Speciellt när Lin ramla omkull;-) Men ja är imponerad av henne för de är inte lätt att tolka på sand de är mycket tyngre än i snö.

Och en sak som jag är extra nöjd över är Åsas lastning hon går in i transporten utan problem! Men tyvärr hade hon trampat av en baksko på hemvägen så de är bara hoppas på att hovis har tid att komma ut nu innan jul.

hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: