pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

USM 2011

Kategori: Agility

Ja då var det över för alltid.....nejdå ja sörjer inte för det men nästa år blir ja nämligen för gammal för att få tävla som ungdom.

Men de har varit en trevlig helg ihop med Lin, Micke, Caktus och Elliott och självklart alla tävlande.

Fredag: Veterinärbesiktning och anmälan av hundarna, invigning och vädret var kanon:-) Och på kvällen tävlades de i handling så de kollade vi på. Och insåg att de är INTE en sport för mig iaf. De var väl 15st i första gruppen som tävlade mot varandra och de sprang runt och ställde upp sina hundar i 2 timmar innan segrare valdes ut.


Junior handling

Lördag: Då var de dags för Caktus och Elliott att tävla, tror de va ca 30st i Elliotts klass anmälda och 25st i Caktus men tror inta alla kom till start. Men så här gick de i alla fall Elliott hoppklass: massa tidsfel men inga hinder fel och hamnade på en 12plats.
Caktus hoppklass: 10hinder fel med jättebra tid som vanligt.... varav en rivning och missade ingången på slalom så där blev de en vägran. Och de var första gången Caktus rev ett hinder va jag kan komma ihåg men hindret stod mycket lurigt i en vinkel, för de var en massa hundar till som rev precis samma hinder. Så han slutade på 14plats.


Sen kollade vi in lydnadstävlingarna inte annat än att ja blir lite taggad för att börja träna lydnads 1an och starta de med Caktus. De är något jag sagt länge men vi får väl se.....


Och på kvällen tävlades de i freestyle och åhhh så duktiga de var och va skoj de såg ut. Hade jag bara haft några timmar till på dygnet så hade ja börjat träna de utan problem men tyvärr min tid räcker inte:-(


Jag och Caktus


ett väldigt imponerande freestyle ekipage ( hunden håller en pistol mellan sina tassar)

Söndag: Då var de tävling för mig igen Elliott agilityklass: kom runt felfritt på hinder igen men tidsfel så han slutade TOTALT I USM PÅ 11PLATS!

Caktus agilityklass:
Vi har tränat stenhårt på kontaktfälten de gånger vi tränat och på sommarcupen förra veckan satt de kanon men inte i går inte. Dumma lilla studsboll till pudel:-) Han hoppade alla tre möjliga nerfarter och fick 15fel där plus en vägran vid ett hopphinder så 20fel på hinder.
Vilket gav resultatet TOTALT I USM 10e PLATS!  

Så va ska man säga jo jag får vara nöjd att ja inte diskade mig i nån klass för då hade jag ju inte fått något totalt resultat. Men tävlingsmänniska som ja är så tycker ja ändå att de kunde gått lite bättre i alla fall för Caktus som ja vet kan. Elliott är ju ändå 10år och käpmar på så gott han kan:-)

Men de var absout en jätterolig helg!!

Hoppla!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Ni verkar ha haft en bra helg! Ser så roligt ut synd att jag inte har tiden. Sandra min lilla gillar att bygga banor och hoppa med Bamse och Gabbi. :) Hon rider ju dock 3-5 hästar om dagen så tid finns inte riktigt.

    Kram

    2011-08-08 | 13:28:54
    Bloggadress: http://stall.brannebo.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Sv; Okej, spännande! Tobbe är alltid intressant att kolla på, om man ser något då vill säga! ;) Anledningen att jag undrar är för att en medlem från föreningen nordsvenska hästen tydligen hade tipsat de som har hand om mässan om mig och Oden, så vem vet, kanske blir det att vi gör uppvisning där?! Man kan alltid hoppas, i nuläget vet jag ingenting alls dock ;)

    2011-08-09 | 23:46:59
    Bloggadress: http://nordsvenskaoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här: