pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

regnet bara öser ner, ny ridhjälm?

Kategori: Stallet

ja sådant är läget och ja har tvätt som hänger ute på torklinan sen igår. Ja tror nästan den är blöttare än när jag hängde ut den just nu:-)

Så jag passar på att surfa runt lite sitter och spånar på om de är dags att inhandla en ny ridhjälm men de finns ju så många olika att välja på. Jag har ju två stycken en svart hjälm (kommer inte ihåg märket nu) och en brun Jacson. Men den svarta har varit med många år nu så den behöver bytas till något nytt.

Tycker att denna är väldigt snygg men lite för dyr för mig dock:




Whitakerhjälm bling-bling ca pris 3495Kr


Eller den här:


 Jacson Wen hjälm ca pris 1395kr

Eller:


  
Equi-Théme lättviktshjälm ca 950kr vet att den i helsvart säljs på Hööks

Eller:

 Master hjälm Lamicell ca pris 999kr


eller kanske denna Hööks eget märke:

 Ridhjälm Coolmax CRW 649kr

Eller:

Ridhjälm Hickstead Gatehouse  ca pris 1099kr





Ja de här var bara några hjälmar de finns ju hur många som helst att välja på och i alla prisklasser.



bilder och info har ja hittat på http://www.hippson.se/shop/listproducts.htm?_qProd=hj%E4lm&gclid=CKrAsd-exKoCFYwPfAodqVj73Q 

http://www.hooks.se/deptlist.aspx?deptid=76

Hoppla!


Kommentarer

  • Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse på bloggen! säger:

    Jag älskar Whitaker hjälmarna. Stilrena, snygga och bekväma. Dock dyra men jag tycker de är värda :)



    Sv: Ja är det frågan om liv eller död på en häst så ställer man väl upp.

    2011-08-10 | 11:52:07
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Sv; Det är ju klart, alla hästar är individer och det som fungerar för en fungerar kanske inte för en annan. Oden är lugnet själv och det har han varit sedan vi köpte honom som 1-åring. Morfar har sysslat med inkörning i stort sett hela sitt liv och vi tränade ganska flitigt hemma inför studentkörningen med tutor, presenningar, traktorer, motrorcyklar (och allt vad vi hade på gården som kunde tänkas vara läskigt)! Oden däremot brydde sig inte alls, han tyckte mest bara att det var skoj att visa upp sig, det tycker han än idag! :)

    2011-08-10 | 16:33:33
    Bloggadress: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
  • Mari säger:

    Jag har den från Hööks, CRW coolmax hjälmen. Den är kanon! Så himla bra att den är ställbar. Rekommenderas!

    2011-08-11 | 18:56:10
    Bloggadress: http://sweetmari.blogg.se/
  • Tilde säger:

    Jag ramlade av med min CRW coolmax för några veckor sedan, då var den tre månader gammal och den bokstavligt talat krossades! Rekommenderas inte!
    Enligt någon virrig läkare så hade jag tur som klarade mig så pass bra ändå.

    2015-03-30 | 06:47:03

Kommentera inlägget här: