pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nu är mina gamlingar glada:-)

Kategori: Allmänt

Ja idag började ja med att åka in till Töreboda och klippa mig, de händer ju inte så ofta men nu när ja ändå hade semester så var de lika bra att passa på kände jag. Fast så stor skillnad kanske de inte blev men de slitna försvann och sen klipptes de upp. Så jag är nöjd i alla fall håret känns alltid så lent och fräscht när frisören har hållt på med de och använt sina produkter:-)

Sen så red ja en tur på Åse ihop med Sara på Schasen.

Sen blev de Moas tur och oftast blir de lugnare utteritter med henne men idag bestämmde jag mig för att rida i hagen där två stycken hinder står uppställda. Och oj vilken lycklig häst jag satt på först dressyrade vi lite och de känns som rena semestern att sitta på Moa jämfört med Åsa och Åse som är mer oerfarna. Fast hon är lite stel och så, så trampade på så duktigt.

Och sen när ja styrde mot hindren herregud säger ja bara de var längesen ja satt på en häst med den bjudningen hon verkligen drog mot hindret men ändå kotrollerat. Känns nästan som hon vill säga om du sitter där uppe och håller dig kvar så sköter jag jobbet!  Hon tyckte verkligen de var skitskoj!!!

Nu undrar säkert ni som inte vet? Varför jag inte gör sånt här med Moa oftare?
Jo Moa har haft en allvarlig senskada som är läkt men håller ändå inte till allt, snabbt förklarat.

Sen har jag tränat hund! (lydnadsmoment och slalomingångar) Jag har blivit riktigt peppad nu efter USMet i första hand med Caktus men självklart får även Casper och Elliott jobba och oj så glada de blir speciellt när de får gör sånt de kan och visa hur duktiga de är och sen få gott godis efter!

Och är mina djur glada så är jag de med:-)


Och nu ska ja strax ut till stallet igen och rida Flora en sväng ihop med Fia på Lillen.

hoppla!








Kommentarer

  • Lina säger:

    tack så mycket! :D

    2011-08-12 | 20:17:38
    Bloggadress: http://ryttarre.blogg.se/
  • Marie säger:

    Sv: Det var nån äcklig grön färg som det verkar som om det gått nån epidemi av på grannhuset.... var väl billigt. Måla är ok när det blev så bra som igår plus att det går fort och många som hjälper till!

    2011-08-13 | 19:27:18
    Bloggadress: http://stall.brannebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: