pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

hjälp vad ska ja välja???

Kategori: Allmänt

Dagens problem som jag delar med mig av.

Jo de är så här jag har några grejer ja vill köpa nytt de är inte akut men behövs ändå inom snar framtid. Alla grejerna finns i både lyx och buget alternativ.

* Regnställ, behöver vara ett som står emot mkt regn om ja är ute på en agilitytävling en hel dag tex. Jag har 2st ett inköpt på Ullared tyvärr håller inte de mot regn en hel dag sen har jag ett Didriksons och de har varit kanon men börjar nu sjunga på sista versen då de till och med är hål i de;-). Men visst båda går att använda.

* Joggingskor, har ett par Nike som har varit med några år nu så de börjar bli dax att införskaffa nya eftersom jag och Caktus tro de eller ej men vi är ute och joggar då och då! Så visst de fungerar men börjar bli rätt så slitna i sulan.

* Ridhjälm, jag har två fullt fungernade men den svarta har jag ramlat av med och den är flera år gammal. Den bruna har jag aldrig ramlat av med eller så bara de att med risk för att låta lite fjantig men den matchar inta alls in med mina svarta kavaj och svarta stövlar. Sen så var ja inne på skövde ridsportsbutik och testade lite olika hjälmar igår och hittade en som var superduperskön! En UVEX hjälm och de finns ifrån 999kr upp till flera tusen beroende på utsmyckning och funktion. Den ser lite plastig ut men skönare hjälm har ja nog inte testat. Och de finns en modell som ja har kollat in om de skulle bli en sån; Uvex uvision Fern


Uvex uvision Fern silver
finns att köpa lite överallt  och finns i fler färgkombinatioer men här ifrån kommer bilden


Så nu blir de till att tänka smart och prioritera som sagt allt finns relativt billigt om man vill men ja vill ha grejer som både håller och har bra funktion så då hamnar nog alla tre grejerna över 1000lappen.
Så ja tänker inte köpa allt på en gång eftersom inget av de är akut men ändå vill ha grejer:-)

Jobbigt problem........;-)


Hoppla!

















Kommentarer


Kommentera inlägget här: