pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Så typiskt

Kategori: Allmänt

Idag har jag jobbat, promenixat men hundarna och ridit en sväng var på Åsa och Åse. Sen har jag även plockat ur hela mitt vardagsrum på saker. Bara de stora möblerna kvar eftersom sotaren skulle kommit imorgon och jag har min braskamin där inne. Men då ringer han självklart och ställer in det hela och ny tid ska skickas ut. Morrr! För allt blir nämligen sotigt efter att han har varit så jag har lärt mig hur man bör göra om man säger så. 
Så imorgon hade jag tänkt och torka möblerna och sen ställa tillbaks allt snyggt och prydligt;-)
Men nu vet ja inte vad som blir bäst eftersom ja inte vet när han kommer. För de känns smartast att torka av allt innan ja ställer tillbaka prylarna, men sen känns det även väldigt onödigt eftersom han kommer komma en annan dag och sotar då ner allt igen.

Så allt känns så typiskt varför va ja så snabb med att plocka bort allt om jag hade väntat tills efter ridningen så hade ju grejerna fått stå kvar. Men ikväll får i alla fall grejerna va kvar där ja ställt dem så får ja se hur ja gör imorgon. Rummet är lite lätt ekande att vara i nu när det är så tomt:-)

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: