pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

agillity DM 2011 Tomtens Bk *bilder*!

Kategori: Agility

Så här ligger det till först kör man två individuella lopp ett hoppklass och ett i agilityklass och kommer man runt utan diskning i båda så får man ett totalt DM resultat. Sen kan man även välja ungdom (upp till 25år) ellr vanlig. Med Casper och Elliott tävla jag ungdom men med Caktus de vanliga DMet. Sen tävlas det även lag så jag och Caktus var med i ett för Töreboda BHK!

Så i de individuella klasserna kom jag runt med alla tre hundarna i alla starter där man tävlar emot alla som är med alltså ej ungdom eller vanlig. De sorteras sen när de totala räknas ut. Där kommer Casper 10a och 4a!!! med 0 hinderfel i varje men 0,14 tidsfel i ena loppet. Elliott kom fick oxå tidsfel och kom långt ner i resultatet kommer ej ihåg vilka.
Caktus som tävlar mediumklassen kom 5a i ena loppet med 0fel och 10fel i nästa och längre ner i resultatet.

Och i lag så sabba ja mig totalt!!!! Jag fick hjärnsläpp eller något det gick otroligt fort och bra förutom att ja glömde av banan och visade Caktus fel väg så vi diskade oss!! Sen var de nog bara en felfri i laget så ja vet ej den plaseringen än. Får kolla de på hemsidan när de kommer ut.


Så det var en sammanfattning av dagen och som ja skrev igår Casper VANN UDM small klassen. Vat ej hur många vi tävla mot eller något för de stod ingenstans men men vi vann ju iaf!!!!!!!!!!!

Nu kommer lite bilder!


agility dm 2011
Lina med Asta Vinnare UDM large och Jag och Casper. Även Asta är till åren 10bast och Casper med sina 12!! De äldre visar vart skåpet ska stå så de så!!!!


 
Casper!!!!
Vandringspristallriken andra ingraveringen i den!! Och sista :-( fast iofs har vi redan fått behålla en när vi hade vunnit de 3 första gångerna! Man ska ju sluta på top heter de ju!!!



Caktus 5e platsrosetten inividuellt!



Elliott de blev ingen rosett men klart att han ska va med på bild ändå!


Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: