pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Vårutflykten

Kategori: Allmänt

Ja igår åkte jag med Åsa på släp till Broddetorp och red en runda ihop med två ryttare till och två körekipage. Alltid roligt men synd att man är så få nu för tiden. Minns när jag började vara med på Skaraborgs fjordhästförenings utflykter. Då var vi hur många som helst kändes de som men tider förändras.
Men tur med vädret hade vi allt visst de blåste lite kallt men inte så de var så stor fara.
 
Åsa fick även träffa sin uppfödare som hon bott hos i 2år innan hon kom till min familj. Och de syndes att de kände igen varandra och när vi skulle hem fick han lasta henne. Och ja höll nästan på att tappa hakan då hon gick på släpet hur enkelt och snällt som helst. De är förtroende de eller så var de bara tur? Vet inte riktigt vad ja själv gör för fel men antagligen har hon vunnit över mig för många gånger då hon parkerat. För de är just de hon gör så de enda som hjälper då är linor som bogserar in henne med. Men jag hoppas även jag ska kunna lasta henne själv utan problem snart.
 
 
 
Snällt bredvid släpet står hon i alla fall! Åsa till vänster och sen är de Fjodor, Jaffa och Valiant.
 
 
 
Hela fjordgänget!
 
 
På turen.
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: