pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Jul?

Kategori: Allmänt

En vecka har gått sen halloweenfesten och min avramling från Åsa och idag känns det som julafton men det återkommer jag till. Eftersom våra beställda dräkter inte kom fram till halloween så gjorde jag mig en egen utav en gammal orange t-shirt, en svart gammal t-shirt och en grön gympapåse och så här blev resultatet:
Köpte mig även en grön fluga och lånade ett par byxor av Rebecka och Micke föreställde en ond ande från Partaj... Så det var en mycket trevlig tillställning med en stor blandning på folk och det gjorde det inte helt lätt att känna igen folk då en del hade klätt ut sig riktigt bra.
 
Sen de där lilla lillfingret jag frågar fortfarande mig själv vad gjorde jag egentligen när jag föll till marken eftersom jag inte kände något precis när det hände. Men det vär väl så man är så inställd på att fånga hästen och hoppa upp igen så sin egen kropp tänker man inte på förrän efter. Tycker att denna bilden är klockren för en ryttare:
 
Pratade i alla fall med vårdcentralen i onsdags men tanta i telefon trodde på stukning så hon tyckte jag skulle tejpa ihop det med ringfingret.
Hade redan innan haft dem ihoplindade men sen började jag med tejp och gör det än men har mer och mer börjat fundera på om de kan vara lite värre än en stukning då det varken går att räta eller böja helt och nu har det gått en vecka. Hon sa visserligen att jag fick höra av mig om de inte hjälpte med tejp så jag får väl se. Tror ju ändå inte de gör så mycket åt de mer än möjligvis stadga upp det bättre men jag vill vara frisk i det till nästa söndag då jag ska tävla DM i bruksridning. Så de så!
 
Första bilden är tagen någon dag i början på veckan och andra bilden i tordags och pga. detta har jag bara ridit en gång denna vecka tills igår men då hade Åsa trampat av sig en sko så det fick bli en lugn tur men Floras Cavalloboots på höger framhov. Men den var på gränsen förstor men jag får sätta dit en strumpa och fylla ut lite så ska det nog fungera med en ridtur imorgon med.
 
För idag har jag varit i städartagen och varit ute och åkt till Hjo och Hem & Hobby men där köpte jag bara lite småplock men på hemvägen stannade vi till på Hemkompaniet i Tibro och hittade denna söta juldekoration i mjukismaterial:

Kanske svårt att se på denna bild men den är ca 1m lång och 50cm hög med tomtarnas luvor så nu står den på prov på min lack-hylla men det är ju inte jul än så den ska snart få flytta på sig.
 
Sen kom Lars och Sara med en present med en massa gott gott i! Det var en tack för hjälpen med hästarna present hur snällt som helst!
 

Så vad säger man lite julaftonkänsla idag blev det allt med present och jultomtar!
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: