pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

DM och KM i bruksridning Skaraborg 2014

Kategori: Allmänt

I söndags var det DM i bruksridning och jag och fia packade in Åsa i släpet och åkte dit för att tävla. Det var 25 st ekipage som kom till start och eftersom Fia och Åsa segrade förra året så fick de starta först iår. Åsa var jättelugn och stadig på funktionskontrollen vilket var en stor lättnad då hon inte alls uppfört sig något vidare på våra SM starter. De red runt och fick tyvärr ett U på lydnadshindret som bestod utav en matta de skulle gå på och ett "får" i trä som Åsa skyggade till för. Därför Uet men de slutade i alla fall på en fin 11e plats med 189straff och då är 100 utav dem för Uet så de var inte alls illa ändå.

Team Åsa "stjärnhästen" För oj vad kommentarer vi fick om de små stjärnorna jag klippt till! Sen valde vi att matcha i lila eftersom Åsa har ett lila träns.
Till och med lila snöre inflätat i svansen.
Taggarna i manen blev också kommenterade av en som inte alls förstod hur jag hade fått till dem! Handsax sa ja bara :-) tydligen brukade de klippa sin fjordings man med maskinsax så nu lärde de sig något nytt!
Sen var det dags för min ritt och Åsa var lika snäll för mig under funktionskontrollen, gick in och red rundan på 90 straff! Kändes som en sån seger med att hon kändes så stabil som hon faktiskt gjorde förra året hade vi tex mycket större problem med ryggningen. Så visst har träningen gjort resultat samtidigt som de säkert hjälpt att hon fått vila från några större krav två månader ( senast bruks SM i Vetlanda) och nu i början på november påbörjade vi lite träning igen.
 
Sen när det var dags för prisutdelningen visste jag helt säkert en som låg före mig men trodde det var ett par till. Så de blev en överaskning att jag och Åsa faktiskt var 2a med våra 90straff. Men inte nog med det hon som vann kom från Finnerödja så då blev jag och Åsa Skaraborgs disriktsmästare 2014! 
Sklt 19nov
Även klubbmästare i Skaraborgs fjordhästförening så vilken dag det var! På hemresan lastade jag även Åsa utan någon hjälp utav linor i korridor så även det kändes som en seger efter våra lastningsproblem vi haft!
Fast sen att jag red med ett brutet finger är en annan historia som jag återkommer med eftersom det pga det tar en stund att skriva.
 
Hoppla!
 
 
 

Kommentarer

  • мобилизация в Украине 2022 последние новости säger:

    Thanks for the auspicious writeup. It in fact used to be a amusement account it.
    Look complicated to far delivered agreeable from you!
    By the way, how could we be in contact?

    2023-09-29 | 23:51:21
    Bloggadress: http://https://www.youtube.com/watch?v=MLAFyJ5TmMw

Kommentera inlägget här: