pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Full fart!

Kategori: Allmänt

Första semesterveckan är snart slut bara tre kvar och vecka 30 när jag börjar jobba igen är Fjord-SM så då jobbar jag bara tre dagar sen ledig igen så redan nu känns det helt ok.
 
I onsdags åkte jag och Fia på pay & jump med Åsa till Maria i Moholm, verkligen en ridbana med kanonunderlag men vad hjälper det när man inte kan rida ordentligt!
För Fia och Åsa som hoppade 50 cm gick det lite si och så för, stopp på en grind och något mer men minns inte riktigt såhär i efterhand. Men träningen dagen innan var mycket bättre i alla fall men även detta var bra träning och sen hoppade jag ett varv i 70cm. Och det gick bra fram till hinder 8 av 9! Jag blir så sur på mig själv det är precis som att jag själv slutar rida och då hoppar självklart inte Åsa. Precis samma som sist i Töreboda vägran kom på hinder nr 8 av 9st. Morr! men det är bara fortsätta träna på.
 

Så här stiligt matchade Fia och Åsa i onsdags.
 
På tordagen hade brorsan ute en gubbe med en maskin som sågade till brädor utav stockar så där hjälpte jag till lite med att bära och sortera virket till rätt hög.
En del stockar var rätt så stora :-)
 
Hann även med en tripp in till Skövde och köpte då ett par dojjor till Flora eftersom hon är så öm i hovarna nu när det varit så hårt och torrt i marken. Och jag blev riktigt nöjd och Flora med då passformen var över förväntan men sen hur kvalitèn är det är de för tidigt att säga.

Flora med sina Cavallo Sport boots
 
Men idag kom äntligen regnet hit till byn så nu blir det lite mjukare i marken igen och då passade jag och Åsa på och ta en långritt på:
 

Men eftersom det regnade mer eller mindre på hela turen så var det rätt så skönt att komma hem och byta om sen för allt kändes lite lätt fuktigt fast att jag hade både regnjacka och poncho över för att skydda sadeln från att bli för blöt. Men de var precis lagom tempratur och INGA flugfän :-)
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hej! Super fina bilder du har på Åsa, väldigt roligt att se då jag rider och håller på med hennes mamma Töti 3252, hon står hos min kompis som köpte henne för ca 3 år sedan! Vore väldigt roligt att höra mer om henne! Med vänlig hälsning, Maria

    Svar: Åhh va roligt! Återkommer med svar på mejl senare! Eller om du har fb leta upp mig där Elin Kängström
    pudelz

    2014-07-04 | 16:18:09
  • Maria säger:

    Hej! Super fina bilder du har på Åsa, väldigt roligt att se då jag rider och håller på med hennes mamma Töti 3252, hon står hos min kompis som köpte henne för ca 3 år sedan! Vore väldigt roligt att höra mer om henne! Med vänlig hälsning, Maria

    2014-07-04 | 16:18:12

Kommentera inlägget här: