pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hur mycket som helst!

Kategori: Allmänt

Det senaste har jag gjort hur mycket som helst men jag ska försöka fatta mig kort.
Sanerat mitt hustak som på ena sidan var angripet av alger och mossa men nu har jag sprayat på ett medel som ska ta död på de så det tar flera år innan de kommer tillbaka!
 
Slet med detta två kvällar/nätter i rad då min bror använde den hyrda liften under dagarna så den blev ordentligt använd under de två hyrdygnen i alla fall.
Sen åkte jag och Micke en tur till Varberg och sov över där nere och tog en dag på GeKås i Ullared och båda dagarna var lyckade!
Kärradal utanför Varberg, en väldigt långgrund badplats som vi tog oss ett dopp på.
 

Åsa behövde ju nya hoppskydd och dessa hittade jag på GeKås, beigea märkesskydd (Euro star) för 249kr kändes som ett helt okej pris och även med nästan rätt mått. Bara bakskydden som inte riktigt neoprenen går ihop på men de gick at stänga med kardborren så det fungerar.
Så nu ska jag bara hitta ett marinblått schabrak med beiget kantband så kommer vi att matcha perfekt med min marinblå kavaj och hjälm. (Hööks har ett men ska se om jag hittar ett billigare innan de köps in)
 
Köpte mig även dessa ridbyxor i riktigt tunt material som är perfekt på sommaren men efter att ha ridit i dem två ggr så har de ljusa sömmarna börjat slitas lite så det känns ju lite sådär.....
Men de är snygga i alla fall bara hoppas det håller ett tag ändå.
 
Köpte aldrig denna skylt som såldes på GeKås men gillar verkligen texten :-)
Väl hemma så har Caktus varit på tandsanering i Skultorp så undertiden åkte vi bland annat upp till Billingen och gick en slinga och där var det fin utsikt bitvis.

Och igår kom hovslagaren och jag och Åsa åkte till Marias bana och hopptränade för Linnèa och de gick både bra och dåligt!
 
Har även åkte lite båt och badat i Götakanal!
 
Så för att sammanfatta den senaste veckan så kan jag väl konstatera att det varit den dyraste på länge med semestertripp, hovslagare och tandasanering på Caktus men sånt är livet ibland och de är det värt!
 
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: