pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Pengar tack!

Kategori: Allmänt

Ja tänk om man hade oberoende med pengar man skulle kanske inte vara lyckligare för det men jag skulle kunna köpa allt jag önska så de så!
Som när jag var ute och red 2 timmar i regn här om dagen tänk då om Åsa hade haft ett fint Biothane träns på sig som inte blir stelt som en ståltråd när de torkat. Eftersom jag mest bara ville hem och torka mig själv efter turen så putsade jag inte tränset när jag kom tillbaka vilket jag kanske borde gjort med tanke på stelheten dagen efter i lädret.
Så nog om det men någongång kanske jag också äger ett Biothaneträns som man enkelt håller rent efter ridturer i regn. Men just nu är det inget jag prioriterar i min budget, men drömma kan man ju alltid!
 
BioThane® är ett fantastiskt material - när du ridit så sköljer du bara av tränset i vatten och hänger upp det för tork. Du behöver aldrig mer smörja ditt träns. Det är också ett skönt material att hålla i, blir inte halkigt och töjer sig inte.
 
Minus är priset då det blir strax under 1000lappen komplett med tyglar om man inte hittar något beg. eller på rea. Sen vet jag inte alls hur passformen är men ett stort plus det finns i alla världens färger och modeller :-)
 
 
 
 
Tänk er Åsa i ett turkost :-)
 
 
 
De finns även massa lösa pannband om man vill piffa till tränsen lite eller ja rättare sagt verkar det som man kan byta ut tränsens alla delar hur man vill då de även säljs styckvis på ebay.com
 
Helt vanligt svart men i Biothanematerial!
 
LIME GREEN English BRIDLE & BREAST COLLAR Trail Endurance Beta Biothane ANY SIZE
Väldigt grönt.
Any Size HOT PINK English BRIDLE & BREAST COLLAR SET Beta Biothane Trail
Rosa
 
ANY COLOR Quick Change HALTER BRIDLE Headstall W SNAP ON BROWBAND Beta Biothane
Blått med kombination träns och grimma.
 
Sist men inte minst en bild på ett i lila:
 
Hoppla!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Synd bara att tränsen i regel passar illdåligt på våra gula. Kolla på ponnytravsbutiken i Piteå där köpte jag mitt nytt för en billig peng.

    Svar: Ja de är inte alls lätt att hitta kompletta träns som passar de gula :-/ men får väl vara nöjd med ett jag hittade på hästloppis idag för en 20a! Något att börja med liksom :-)
    pudelz

    2014-07-12 | 10:30:03
  • Anita säger:

    Var kan man hitta det turkosa tränset? De enda "turkosa" tränsen jag hittar är endera alldels för gröna eller för blå. Det här har perfekt färg.

    Svar: Om du har facebook? Så finns de en dam som tillverkar jättefina träns i BioThane i snygg turkos färg. ( fast de blev ett lila för mig). Sidan heter ridtights då hon även syr det :-) Hon har även en hemsida http://www.ridingtights.se/ men där är inte tränsen med.
    pudelz

    2015-04-25 | 06:22:22

Kommentera inlägget här: