pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Livet går vidare

Kategori: Allmänt

Ja mitt livet går vidare men en del dagar känns tygre än andra helt klart. Så igår åkte jag och Caktus med fia och Åsa på träning i Delebäck. Fia ska ju tävla stora bruksridnings SM i Vetlanda på Åsa i augusti så de är bäst att träna i tid. Och idag ska vi på pay and jump ihop Fia 50cm och jag 70cm båda på Åsa.
 
Och träningen gick verkligen bra det var bomövningar i trav och galopp och lite lydnadsövningar och de avslutade med en bana. Och med tanke på hur lite bomserier Åsa tränar på var jag väldigt imponerad,hon lyfte på hovarna så fint min lilla Åsa. Fast tränaren som såg Åsa för första gången tyckte att Åsa vara en väldigt stor fjording! Men själv är jag ju van vid Flora som är betydligt större än Åsa.
 

Caktus med och tittade men han tyckte nog att det var lite långtråkigt att behöva sitta still en timme men bättre det än att han fick vara hemma själv i mitt tycke.
 
Och sen har jag som matte stora skuldkänslor meeeeeen vi kan inte rida runt på en tunna med fyra ben på SMen i sommar så nu är det Greenguard som gäller för Åsa. Det känns verkligen hemskt att ha på den men med tanke på att hon till godo ser sig vart enda litet strå i en redan avbetad hage så är detta den bästa lösningen just nu.

Och jag vet att hon inte är ensam om att bära munkorg och hon kan äta bara att hon får anstränga sig lite mer än förut men de får det, tyvärr (ÅSA) vara värt.
 
Mindre mage = mera ork och mindre slitage på leder.
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: